att tro

Livet har dess små ups and downs, och även om jag inte är troende, dvs på Gud eller någon dylik andlig figur, så tror jag på ödet, på karma och alla dess för- och nackdelar. När jag mår riktigt dåligt, tror jag på att det kommer bli bättre, för att jag förtjänar det. När jag gjort något dumt, tror jag på att jag mår dåligt över det, som bestraffning, men gör det mig religiös? Nej, jag tror inte på att det är någon "andlig överman/kvinna" som bestämmer över min karma, jag tror mest på att det bara är så livet fungerar, det är så enkelt som att vi själva bestämmer över vår karma. För när vi mår dåligt, kan det bara gå uppåt, och när vi gjort någon illa, bestraffas vi av skuldkänslor, eller av någon annan. Så ja, det kan väl vara så att vår karma bestäms av några andra också, men jag tror faktiskt på att vi alla får vad vi förtjänar, någon gång.

Nu ska vi dricka öl och äta skinkgratäng.


haj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0