christmas coco


förstår inte varför jag är så jävla besatt av julen?
måste vara något kopplat till min barndom, känslan av trygghet? (socionomen i mig smyger fram som en bög ur garderoben).
trodde helt ärligt på tomten tills jag var sju eller nåt, vilket är ganska länge, enligt min erfarenhet.
blev väckt på juldagsmorgon med julklappar under granen, uppäten risgrynsgröt, ett brev från tomten och smutsiga avtryck från hans skor i köket. ni fattar? mamma & daddy gjorde min jul helt freakin magisk.
och när alla andra barn på dagis sa: jultomten finns ju inte!
så svarade jag: han kanske inte kommer till er, men till mig kommer han alltid!


nu: dags att koppla av inför mitt första symposium imorn.
är rövnervös och tänker därför gå upp tidigt o gå runt hela dan o låtsas som att inget är påväg.


nightey.


Kommentarer
Postat av: Emelie fcktard!

haha ah vet inte varför men fick typ rysningar när jag läste om den uppätna gröten och fotspåren.

fan vad fint.

2011-11-28 @ 16:53:04
URL: http://baraweird.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem säger att tomten inte finns? Fantasilösa typer. För oss lite mer obegränsade är världen en mycket bättre plats än så.

2011-11-28 @ 21:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0