does she make you feel special?




så, för att svara på frågan, har jag några små alternativ som folk brukar komma med.


"jag har dåligt självförtroende och behöver jämt bekräftelse"

"jag var full ..."

"du kommer aldrig att älska mig lika mycket som jag älskar dig, så jag hittar mer kärlek någon annanstans"

"du började..."


hah, ja. det finns sååå många fler.., men jag lovar, att jag iaf hört varenda en av de här. men ingen räcker egentligen för att gottgöra något. det skulle isåfall vara den första, som jag direkt har förlåtit, och kanske den andra. 
jag själv har bara använt den sista.

men finns det en gemensam anledning till otrohet? det skulle isåfall, i grund och botten, vara dåligt självförtroende. eller nej, dålig självkänsla.
folk har ju inte alltid koll på skillnaden mellan dåligt självförtroende och dålig självkänsla. det är en stor skillnad. att ha dåligt självförtroende är ytligt, då du inte känner dig säker i ditt utseende, medan du med dålig självkänsla, inte är nöjd med ditt inre jag.
jag tror otrohet har mycket med bekräftelse att göra. sen om man har dålig självkänsla i ett förhållande, där man inte känner sig älskad, lika älskad, eller sviken, eller om man helt enkelt aldrig mår bra i förhållanden, känner sig instängd eller tveksam, det spelar ingen roll. det finns en jävla massa anledningar/ursäkter, kalla det vad du vill, men är du otrogen, mår du inte bra i ditt eget skinn. ingen vill egentligen vara otrogen, bara för att hämnas på någon annan, eller bara för att de druckit ett halvt flak öl.
sen att folk som väljer att ligga med fler människor när de är singlar på något sätt också skulle ha dålig självkänsla, nä det skulle jag inte kunna hålla med om. alldeles för många blandar ihop det också. att ligga med hur många man vill, som singel och att ligga med hur många man vill när man har partner, är två helt olika saker.


vill ni sen läsa om hur man förbättrar sin egen självkänsla, får ni väl klicka in på blondinbellas blogg. för sånt tycker tydligen hon, men inte jag, att det finns definitiva svar på. nä, jag tror faktiskt inte att en manikyr i veckan, eller lite egen mystid framför en söt film, förbättrar någons självkänsla.


over n out.


Kommentarer
Postat av: Fishy

Och den andra;)

2011-01-14 @ 11:31:54
Postat av: Pernilla

hah jag tror fan du använt alla fyra :) tillslut blevre väl ändå bara den sista. det är den du får iaf

2011-01-14 @ 21:13:38
URL: http://finaprillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0