past present & future


haha,
gud vad jag failade med allt som jag skrev att jag skulle göra innan.

det blev ingen twajlajt eller ny hårfärg,
det blev städning istället! wohh.

fatta konstig jag var när jag var liten.
jag skrev böcker som slutade med att hundar hoppade på människor, och var besatt av att samla på miiinipokémon. hah, shit ja.


mmjo, bra på att rita var jag ju också!
jag citerar : "detta är jag och en gris"




oj förlåt.
filosofiskt var det ja.

ehm.
vad ska jag säga?
jag kan verkligen inte komma på något som jag känner för att ta upp här just nu.

men jag har tänkt mycket på min framtid på sistonde.
har tänkt på hur nervös jag blir när jag tänker på vad jag ska göra när jag går ut gymnasiet. hur fan kommer mina poäng se ut, och vad ska jag bli egentligen?
men så stannar jag upp, sätter mig i myshörnan på mitt rum, med gitarren i famnen och plockar lite. då inser jag att det spelar fan ingen roll. jag kan se mig själv sitta i en sunkig etta i mitten av london, skrivandes på min nya låt, som jag ska spela på gigget nere vid puben om en vecka. jag kan se mig själv skrapa ihop pengar till middan (=nudlar), och hänga med andra musikintresserade, härliga londoners på kvällarna.

summa sumarum, jag kan helt enkelt se mig själv fattig som rik, i utlandet eller hemma, ensam eller social, bara jag har min musik.


så är det.


& nu ska jag souva.




jag langar en ögonbild också.
bara för att jag älskar ögonbilder.





en massa musikaliska pussar i C# får det bli, bara för att det är en fin ton. mmpuss.


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0