en busschaufför

Hellu!
Får väl börja med att berätta vad som hänt på sistonde.

I torsdags sov Tess hemma hos mig, efter en natt i Dalby med rep inför mässan och guitarhero hos Måns.
Vi hade mys, och somnade redigt fort.

Började tidigt med ensemble på fredagmorgonen, och hade lång håla till tolv efteråt, så jag stack hem och sov och fixade en ny frisyr, som jag lägger upp bild på imorgon.
Efter skoulan köpte jag & rassismussmuss biobiljetter till Benjamin Buttons otroliga liv, som vi sen såg med Jonas, John, Måns, Oliver, Jens & Tess. Måns offrade sin soffa, för att jag & rasmus skulle kunna sitta med dem. Vilken gulleplutt.
Filmen var bra, och får definitivt fem av fem toasters!


Förövrigt så har jag har tänkt på en sak, ganska mycket faktiskt, eller ja, rättare sagt varje gång jag sitter på bussen. Har ni tänkt på hur jobbigt det måste vara att jobba som busschaufför? Att bara sitta där med den endast två nödvändiga kunskaper: vad det kostar & vilken station de ska stanna på.
Man kan inte ens sitta o lyssna på musik, för att kunna höra när någon trycker på stop-knappen.
Man får aldrig sluta tidigare, för ens arbetstider är alltid relaterade till när bussen ska komma till de olika busshållplatserna, och jobbar man natt får man stå ut med alla fulla ungdomar.

Uschnej, jag hade nog aldrig kunnat bli busschaufför.
Nu vill jag inte att ni ska tro att jag ser ner på busschaufförer, tvärtemot ser jag upp till dem, eller iaf de som orkar säga hej och ha ett glatt léende på läpparna varje dag.


Nu ska jag försöka duscha och borsta ut mitt egengjorda knullrufs, eller vad man ska kalla det.


pusselusss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0