Sociala kontakter eller någon som bryr sig?

Huuja, nu har jag simmat.
Skönt att komma ut ett tag och få lite motion eheh.

Idag har jag funderat en massa, och kommit fram till en massa, så om ni vill veta något av det, så kan ni ju fortsätta läsa, annars är det väl lika bra att lämna min blogg föralltid, för det enda jag pratar om här är det som jag kommer fram till om dagarna ..


Jag har tänkt på vänner.
Långa, korta
Smala, tjocka
Söta, fula
Nära & längre bort


Ibland känns det som att alla i denna värld endast är ute efter att känna många människor. Man ska gå på de fetaste festerna, man ska vara snyggast, man ska verka intressant inför de intressanta, man ska känna de som känner flest. Man ska helt enkelt känna "rätt folk".

Men hur hade ni tänkt att det skulle lösa någonting i framtiden?
Hur ska man någonsin komma nära någon, om man bara söker nya, populärare vänner hela tiden?
Och hur ska någon någonsin känna sig respekterad av dig, om du bara umgås med honom/henne, pågrund av dess kontakter?

Och det viktigaste: Hur ska man kunna behålla en nära, riktig vän, om man bara bryr dig om att känna allt det "rätta folket", istället för att bry sig om den som tar hand om dig, får en att må bra när du är nere, och verkligen får en att visa ditt rätta jag, istället för ens "perfekta, sociala" jag?


Åh, det finns för många därute som bryr sig mer om sina sociala kontakter, än att verkligen försöka hitta en bra kompis, och behålla den.


Jag är helt enkelt riktigt trött på det, och slutade bry mig om såna människor för ett halvår sen.


Jag har redan haft såna vänner, och berättat för dem hur jag kände när de behandlade mig så, så om jag känner att någon någonsin behandlar mig likadant igen, tänker jag fanimig säga ifrån denna gången också.



tack & adjö.




Kommentarer
Postat av: Daddy

Well said Sweeny and thanks for the pleasure of your company today. Does that mean I have to take the Beckhams off my Christmas card list? Kisses

2009-02-16 @ 22:46:32
Postat av: Anonym

måste vara skönt att slippa dom kompisarna

2009-02-20 @ 11:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0