jordens undergång

Har ni sett artikeln?
Ja, det har ni säkert.
Den om forskarna i Schweiz, som skapat en jättemaskin, för att återskapa big bang, och se hur det gick till.
Människor påstår ju att det hela ska skapa ett enda stort, svart hål, som sedan ska sluka upp, och förinta hela jorden.

Kanske inte så många som tror på det, och jag är inte en av dem, men det väcker ändå en del tankar.
Vad skulle man göra, om man visste att man skulle dö imorgon? Vad skulle man säga, och till vem?
Tänk, allt man inte varit med om, eller hunnit i livet. Vad skulle man göra den dära sista dagen? Vad skulle flyga genom ens tankar, precis innan man försvann?

Så många saker jag inte gjort än. Så många tankar jag inte fullföljt.
Tänk om vi verkligen dör imorgon?

Nä, detta förstörde min pepphet inför festen lite.
Men nu ska jag inte tänka så.
De sista minuterna i ens liv, ska man väl ändå ha kul?
Detta fick mig verkligen att tänka till.
Nu ska jag leva som jag vill, och som jag alltid velat, varenda minut av livet. Vara den person jag vill vara, och säga det jag alltid velat få sagt.

Tack, expressen!

- och ja, jag vet att ni tycker att jag är töntigt, men jag fick iallafall en liten mini uppenbarelse, and it made my day.


puss & godnatt

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0