vad ska vi göra?- stoppa nazismen! när ska vi göra det? - nu!

"Racism must be consciously combated and not discreetly tolerated"

- Nelson Mandela


Höjden av dumhet att sitta här, när jag verkligen bör sova, är stor.
Wellwell, what to do what to doo.

Demonstrationen idag, blev inte riktigt lika lyckad som jag tänkt mig.
Nazisterna fick tillslut hålla sitt lilla "tal" på monumentet, övervakat av poliserna.
Jag skulle nog aldrig kunna vara polis. Att nazisterna hade rättighet att vara där är ju en lag, som kallas yttrandefrihet. Men att försvara en nazist, något man inte tror på, skulle jag aldrig kunna göra, även om lagen nu säger det. Rätt kommer före lagen, och lagen är för fan inte alltid rätt.

Vi fick iallafall säga vad vi tyckte, och bevisa att vi är många fler än dem. För inte fan ska de komma till vår stad och prata om rasism, och kalla det frihet.

Mycket mer av vad som hände och sådant, tycker jag inte är särskilt viktigt att berätta här. Men jag kan iallafall säga att jag mår sjukt bra, efter att ha fått sagt vad jag tycker är viktigast för folk att höra och förstå. För antirasism, är något jag verkligen brinner för.

Har bestämt mig för att gå med i ungvänster nu, och få tala mer.
Demonstrationer är bra, och man får en kick utav att uttrycka sina åsikter.

Så det tänker jag fortsätta med,
och det tycker jag att ni också borde göra.




Kommentarer
Postat av: fanny

go pernilla!

2008-12-01 @ 12:41:13
URL: http://fannutt.blogg.se/
Postat av: Daddy

You're a budding young journalist, that's for sure.

Hugs and kisses

2008-12-01 @ 17:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0