Svedala Sommarrock

Mmmdagenefteer..


FESTIVAL!

Vilken härlig känsla. Det bubblar i hela magen.


Alla är så trevliga på festivaler. Och ja, varför inte? Det är en fest för alla musikälskande, hoppande, studsande, glada människor i världen!

Och igår var det Svedala Sommarrock som stod på programmet.

Jag & Lukas spenderade dagen, enligt mitt schema, och satt på tåget kl. 16.08, som planerat.

Vi vandrade omkring ett bra tag och gick på toa på en pizzeria (notera detta).

Men till slut var vi där! Och vilken stämning! (trots ganska lite folk). Vi såg bl.a. Hellsongs, ett lounge metal band, som körde covers på några heavy metal låtar, och Amanda Jenssen. Vi såg Spootlajtz (uttalas sputtlajtz på utmärkt Svedaliska), och Mustasch stod även på schemat. Banden var ganska bra, men inget kunde toppa det vi alla väntat på.. Lillasyster <3 AAAH, hur kan man vara så snygg? Usch ja. Jag fick en kram och en kyss på handen denna gången med, och för att inte glömma, en ros. Även om den var från andra gitarristen, så var min kväll fulländad.


Ja, sen var det ju det här med festivalkillar. Hur är det med dem?


Jo, först kom två stycken fram till mig, och den ena sa att han kände igen mig. Jag bara "yeah right, så säger ju alla". Men så frågade han, om jag var tjejen som gick på toa på en pizzeria innan. AH! Fatta chockad (och skraj) jag blev. Så där stod vi en stund, och så frågar dem om min ålder. Varför vill man aldrig berätta sin ålder, för sliskiga killar? Eller är det bara jag? Ajja, de fick iaf gissa, och trodde jag var nitton.

Sen kom två andra, som bestämt också skulle tro att jag var nitton, och påstod först att de själva var 21, men erkände sen, att de egentligen var 27. mysigt. En mängd fyllegubbar i 20-årsåldern, som vill veta ens ålder, och tar en på gumpen. Festival på den!


Men nej, nog om mina fyllegubbshistorier.

För nu ska jag äta amerikanska pannkakor =)


MmmmMartin Westerstrand Martin Westerstrand Martin Westerstrrr...


Hej hopp Martins snopp! (mumsfilibabba)


P.S. Jag har faktiskt träffat Mister X i veckan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0