sol vind o vatteen

Nu när det börjar bli sommar, så minns jag en rolig grej, för några somrar sen.
Jag o mams var i Kroatien med mörmör o mörfar. Vi hade hittat en fin badvik, där vi låg o schteeekte hela dagarna.
Men mormor, hade schtekt liite för mycket, så hela hon var röd över heela kroppen.

Jag: Mormor, du ser ut som en kräfta!
Mormor: Oh nämen, jag är ju född i Kräftans tecken!
Jag: Nä, det är du inte alls, du är jungfru.
Morfar: HAH, inte enligt mig!

om ni inte fattade skämtet är ni sämst.
min morfar är dirrrty.

Nu sitter jag här, helt själv, och undrar vart min familj tagit vägen.
Med Ben & Jerrys cookie dough - glass, klarar jag mig dock rätt länge.

Ikväll vill jag planera lite om sommarlovet med mams.

hej hopp brun snopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0