Min bästa vän

Pallar inte att jag baserar mina närmaste vänskaper på vem som tycker att det är viktigast med lika rättigheter för alla som definierar sig som kvinnor. Det känns så hemskt att jag tycker att en av de betydande anledningarna till varför jag är bästa vän med någon är för att han, trots att han är kille, är snäll och rättvis nog att aldrig fryna åt mina tankar om att vi måste göra mer för jämställdhet. 
Jag skäms. Det betyder inte att min bästa vän är något annat än en vän som är värd att vara bäst. Han är min bästa vän på grund av att han är bättre än andra på många andra plan. Men att överhuvudtaget tycka om honom, ens lite baserat på att han är den enda som inte reagerar ens lite negativt på feminismen, känns som något jag bör skämmas över. Fattar ni? Han är delvis så jävla snäll och bättre än andra för att han helt seriöst tycker att kvinnor bör ha samma möjligheter som män på alla plan och i alla situationer. 
 
Är inte det ganska sjukt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0