tips för att hålla just ditt löshår top notch! mahaaa


jag har långt hååår!
my dreams have come truhue.

var i malmöT igår med emelai, som hjälpte mig köpa rätt o sätta irom.
hon klippte tränsen i fyra olika längder, sydde fast små mikroringar i varje längd (ungefär tre i varje?), och klämde fast ringarna i mitt hår med en liden tång. alla supplies finns ju o köpa på internätet.

ahwells, så här sågre ut näre va färdigt. redigt tjusigt!



fattar inte att vi hittade precis rätt färg till mitt cphår, but we did indeedio.


nu har jag duschat, vilket man kan göra med håret (ganska schmeidigt), ochre ser ut såhär.



att schamponera löshåret är fedt med onödigt, men använd balsam omru har.
det är ganska tungt när håret är blött, men föna det som vanligt med resten av håret. du kan också låtare självtorka ofc.
OBS! tare dock försiktigt. dra inte i håret (dvs borsta och platta), utan att hålla i roten av tränsarna, däru fäst fast dom.
(tips från emelai)


ringarna går ur av sig själva lite efter typ fem-sex dagar, vad jag har läst, menre varierar ju borende på hårtyp. tunnare, "finare" hår har svårare att hålla uppe så mycket tungt hår.
köp ALDRIG dåliga hårförlängningar för att spara pengar, för i längden tjänar du så jävla mkt mer på att köpa fina, som håller längre. köp aldrig det som kallas "non-remy" hår, dvs hår som samlats upp på frissörgolv etc, det är det sämsta möjliga. eftersom hårets rötter och toppar är helt blandade trasslar det sig ofta, och det vill man ju inte nånstans.
det bästa håret är det europeiska remy enligt mig, men indiskt remy är också gytt, före är ofta ofärgat och starkt.
o glöm inte o köpa silikondroppar föro hålla ditt mysiga löshår smooth n silky!
hittaru ett remy hår som är för billigt för o va sant, äre förmodligen inte remy heller.
ett riktigt remy hår (europeiskt eller indiskt) ska kosta från 600 och uppåt.


yup, såre va välre.
sorry till alla som trodde detta skulle va nåt jiddeintressant inlägg, mensja.
you can't say I didn't warn ya!



hajfisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0