varför slösa tid på någon som aldrig skulle ge dig det tillbaka?


jag förstår mig inte riktigt på varför någon lägger så mycket energi på att hata? kanske är det bara jag, men då får det vara det.
hur kan någon som väljer att lägga så mycket energi på att klanka ner på andra, och det de väljer att fokusera på, inte komma till insikt själv?
förvirrande mening, men ni får helt enkelt förstå den hur fan ni vill.
jag tänker inte påstå att min blogg aldrig fyllts med hat och förnedringar, det gör den ibland, men vad är meningen med att bli så jävla arg, när man bara kan släppa det, gå vidare och hoppas (och veta) att den ruttna personen kommer ha ett rent helvete när den inser vad den själv har gjort, nu eller senare i livet.

det finns kanske två personer på denna jord som jag verkligen hatar, som jag tycker är fyllda med inget annat än själviskhet, fördomar och ja, skit helt enkelt. vet ni vad jag gör med dem? inte fan skriver jag om dem, låter dem ta min tid eller beklagar mig över hur de sårat mig. varje gång jag är övertygad om att de flyttat in i mitt huvud igen, har jag en liten ceremoni, där jag checkar ut dem, sätter dem i en liten låda på ett plan, och låter dem flyga till det brinnande helvete, de förtjänar att bo i.

så, nu tänker ni kanske att jag sagt emot mig själv totalt, med tanke på att jag talat om det jag tycker man ska undvika, men jag kände mig illa tvungen att förklara hur jävla onödigt det är att lägga tid på något så destruktivt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0