Min katt är död


Här sitter jag & smuttar på min smutti med suckpipes.

Har snart gjort klart mina läxor, och ska sen färga håret. wiiih!

Fick nyligen reda på att min katt har dött.
Nu kanske ni blir chockade och tänker; men Pernilla har ju ingen katt?
Jo, man kan väl säga att jag haft det.
Jag & mamma fick henne när jag var runt 7, och bodde på nöbbelöv. för att ägarna inte kunde ta hand om henne längre.
Hon hette Simba, och fick mig att bli ganska så välkänd på skoulan. "Åh, kolla! Där är Pernillas katt!", brukade alla säga när hon följt efter mig till skoulan.
Men ja, iallafall. Nu så var det så att hon fick kattungar, vilket hon ikke gillade. Vi behöll en (halvblind o döv), som fick heta Sweep. Detta tyckte hon ännu mindre om, så hon började "umgås" med en äldre gubbe på området, som bodde ensam och vars egna katt nyligen dött. Så, hon började bo hos honom, och kom till oss då och då och hälsade på.

Nu när vi flyttade till klostergården, bodde hon kvar hos gubben. Men nu är hon död. Någon hade tydligen matförgiftat henne, vilket inte får mig att må sådära jättemycket bättre. Usch, jag hatar djurplågeri!



Anyways, nu ska jag fortsätta med läxorna, och tänka lite på Simba däruppe i catheaven.



pusss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0