för givet övergivet

Det känns bra.
En befriande känsla.


Ja, idag har alla varit depp.
En historialärare på skolan, blev påkörd igår, precis utanför Spyken, när hon var påväg till lärarmötet.
Hon var en trebarnsmamma, fru, och vad jag hört en allmänt positiv och glad historialärare.

Det är nu allt händer.
Hakim, som begick självmord, nästan precis där jag bor. En trebarnsmamma, som blir påkörd.
Det kan hända.
Man vet aldrig när livet ska ta slut, så det gäller att ta vara på varje stund man har.
Göra de sakerna, som man vet att man egentligen, innerst inne vill.
Tänk att avsluta sitt liv, och veta att man aldrig gjorde det man ville?
På samma gång som man ska ta varje dag som den kommer, så är det viktigt att tänka efter.
"Hur ska jag göra, för att få ut det mesta ur mitt liv"?
It's a tricky question.
Men tänk bara på den pappan som sitter där nu, med tre barn, utan en mamma. Tänk er, att vara den personen som lämnar sin familj helt oväntat.

Livet är inget man ska ta förgivet.
Precis när allt är bra, kan något sådant hända.

Ta aldrig något för givet.



--------------------------------------------------------------------------------------


Förövrigt var idag en ganska bra dag.
Efter skolan stack jag, julia & fanny till wickmanska för att plugga (det blev fett med inte av).
Där träffade vi linus, charlotte, tor och hampus.
Vi spelade gitarr och gjorde allt annat som man gör när man borde plugga.
Det var jättemysigt, men nu måste jag verkligen ta igen allt pluggande som jag inte gjorde.. eller nåt sånt.



puss på alla underbara <3

Kommentarer
Postat av: fanny

<3

2008-10-07 @ 22:53:05
URL: http://fannutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0