skolavslutning, WTAI och SOMMARLOV!

Så står man där och väntar på bussen och lyssnar på learn to fly- foo fighters på ipoden. också inser man. att dom har jag ju faktiskt precis sett live.

Jomenokej, jag har lite att skriva om..
detta kommer bli som en novell.

I torsdags, blev jag äckligt förkyld och lät som en transa, så mina dagar är just därför lite suddiga, men jag gör mitt bästa!

TORSDAG

japp, vi vann mot lärarna med 4-2. RESPEKT! (inga mål, men en assist iaf)



FREDAG

Fredag var en underbar dag, det var en avslutningsdag! (massa dag)
Vi fick våra betyg, och jag fick 270. haha, jag är ändå fett nöjd. trodde ju minst jag skulle ha sänkt mig med 20 poäng, men nix!

Vädret var sisådär, men det gjorde faktiskt ingenting.
OH FREDOOM satt som en smäck, och alla kramar efteråt var härligt hjärtliga.

off to town och käka lunch på stäket med mormor OCH mamma.
jag bestämde mig för att beställa det äckligaste, för att inte miss out på något gott (jag kunde ju inte smaka något, pga min hemska förkylning), så det blev schnitzel (ändå gott)

Sen blev det lite shopping med mormor & henke (ja, jag vet. henke & mormor .. hur lyckades jag få ihop dem?).
mormor köpte två par byxor till mig. ett par blårutiga och ett par kakibyxor.

sen var det hem till moi med allihopa. älsklingen sov över, och vi hade vårt första sommarlovsmys för i år!

LÖRDAG

WTAI!!
Uppstigning kl 06.00. packa de sista grejerna, iväg.
Tre väldigt osminkade och trötta små flickor, satt sig på tåget 07.28, och sov typ hela vägen till stockholm.
Hotellet var riktigt fint, och vi kände hur vi nästan redan läängtade till söndag och frukostbuffén.


utsikten från rummet

Off to festivalen!!
vi köpte kebab och french hot dog på vägen.

JOHN OSSI
Dirty Pretty Things
mando diao


riktigt bra första band.

sen började det regna, så vi stack in och värmde oss på ett litet mysigt café
asså så sjukt mycket har jag inte skrattat på riktigt länge.
"vaa, pita?" 
"vilka soffor?"
elisabeth kan helt enkelt inte förstå ordet fitta :)

the hellacopters
the Hives
FOO FIGHTERS

äckligt bra. the hives var riktigt bra live, pelle in my heart! och foo fighters, jaa foo fighters helt enkelt.

vi åkte hem vid två
och tunnelbanan var minst sagt fullproppad.
några timmars sömn, sen var det dags att gå upp igen. FRUKOST BUFFÉ! sååå hiimlaa gott. herregud. vi fullkomligt proppade i oss.
sen var det tillbaka till sängen och sova - tills vi insåg att vi var tvungna att checka ut kl. 12.

två timmar spenderade vi på ett café tills tåget gick 15.45.
det var riktigt varmt.

När tåget var framme, var det bussen 22.00 till dalby. Älsklingen cyklade hem i regnet för min skull, så han var helt genomblöt. Och sen började det åska och dundra, så vi var tvungna att lägga oss och mysa. Haha, vi var sjukt rädda.

Så, då var det väl första dagen på sommarlovet. Fint väder? - inte precis. Men vad gör det? För ikväll ska jag sitta bänkad framför hej hej sommar! (kanal 1 kl.18 om någon undrade).

Jag tänkte lite på grötrocken, och I don't wanna be. Fan vilka tider. Men nu blir det inge mer grötrock, och inga fler dagar på lerbäck för den delen. Usch, det är nu man börjar inse det.
Men fester blir det. för nu är det SOMMARLOV!!



hej hopp SOMMARLOVSSNOPP! (en varm och mysig, solig, brun, ledig och glassig sommarsnopp..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0