en morfar, min mörfar

han har en syrgastub bredvid sin säng.
han kan inte andas själv. måste ha hjälp.
förlåt, det känns som om jag inte gjort tillräckligt
hoppas min känsla är rätt denna gången
att det inte tar slut
för, jag vill ha ett sista léende, ett sista uselt skämt,
ett eget andetag.

han ligger på akuten, min morfar. Jag ringde innan, för att höra hur han mådde. Han pratade annorlunda, men lät glad. Det visar sig nu, hur stark du egentligen är. Jag hatar verkligen när min mamma är ledsen. Det gör mig ledsen. Jag gör vad som helst, jag lovar att jag ska komma och hälsa på oftare, le mer.

Jag går på min känsla. Du klarar det här mörfar, klart du gör.


image44

                                                                  julafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0