shit happens and sunshine too

"Det var ju ändå rätt kul, ni ringde polisen o allting"

Ja, idag har det hänt en del.
Allt började, när Maja inte kom hem från trumpet-träningen. hon skulle ta 1:an till klostergården vid halv fyra, och när klockan var fem och hon fortfarande inte kommit hem, blev vi lite smått oroliga.
Uppjagad storasyster, kommer på idén att jag & lukas ska sätta oss på bussen och leta igenom alla hållplatser. Vi kutar till stationen och tar bussen mot Ö.T.
- " Ja, hej ursäkta, men vi letar efter vår lillasyster. Hon har troligen virrat bort sig, och gått av på fel hållplats"
- "Jaha, är det ni. Fick ett samtal nyss om det dära, hoppa bara på. ni inte ska betala nej."

Så, Lukas sätter sig och jag ställer mig längst fram och kollar på varenda liten gata. Redan efter första hållplatsen ser jag en liten plutt komma gåendes med en tjock väska på magen. "är det inte min lilla maja?" och jo, det var det.
- " ÅH, där är hon!" skriker jag av lycka.
-  "Är det hon!? Jag stanna bussen här" (mitt i en korsning)

Så vi hoppar av och kramar livet ur lillsyrran hela vägen hem.
Hon hade tydligen tagit bussen åt fel håll, och åkt till Ö.T istället. Hon berättar när hon kommer hem hur hon sett lunds ridhus. Herregud, det ligger långt åt helvete. Men riktigt glad var hon för att komma hem.

Sen bar det av till coop konsum. där väntade mitt hjärtegull - den nya mobilen!! (det är värt två utropstecken)
så nu sitter jag här och studerar varenda millimeter, den är så vacker ..



hej hopp underbar snopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0