gamla go'a tider

IDAG
kom rasmus hem och mös hos och med mig. Det var jätte längesen sist, så vi hade riktigt mys.
Sen kom tin, jasse & edina hit (gamla, riktigt bra vänner från nöbbelöv, dvs där vi bodde innan), och det var ännu mer längesen!
Så, idag har jag gjort saker och träffat folk, som jag inte gjort och träffat på ett tag. Är riktigt nöjd med mig själv!

Imorgon ska jag och jenny gå upp en HEL timme tidigare, och sticka till skolan, bara för att se spykens luciatåg. Som vi offrar oss! Känns lite konstigt dock, att se på ett luciatåg där inte jag är lucia. Jag har alltid, i alla luciatåg jag gått i, varit lucia. På dagis var jag lucia, för att jag hade långt, blont hår, i fyran lottades jag ut, och i nian blev det återigen min lott som valdes. Nians luciatåg hade dock ett ganska så katastrofalt slut, då alla tärnor fick stå och pilla ut all stearin ur mitt hår, men det var bannemej värt det. Jag saknar det lite.


    


Denna veckan har varit riktigt skön.
Känt mig mer social, och pigg.
Jag börjar faktiskt gilla julkalendern nu, hur dålig den än är. Det finns ju faktiskt ingen bättre känsla än att stiga upp, fixa god frukost, och titta på "skägget i brevlådan". Haha, älskar till och med namnet.


Imorgon ska jag, joel, julia, tanya & my spela upp vår egengjorda pjäs på svenskan. Hoppas resten av es1b älskar den lika mycket som vi gör.


                          

   lucia i nian. där står ms lucia i mitten
minnen



PUSS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0